Elvion Nedir? Kurumsal Yapay Zeka Asistanı Ne İş Yapar?
Kurumsal Yapay Zeka Asistanı 12 Sep 2025 Elvion

Elvion Nedir? Kurumsal Yapay Zeka Asistanı Ne İş Yapar?

Verinin hızla çoğaldığı günümüzde şirketlerin karar verme süreçlerini hızlandırma ihtiyacı en doğal ihtiyaçtır. Büyük veri, doğru yönetilmediğinde geç fark edilen hatalara ve üzücü yaptırımlara sebep olabilmektedir. Dolayısıyla yöneticiler hem sistemi iyi bildiği için soruları kolaylıkla yanıtlayan, hem gizliliği esas alan hem de kurumsal hafızayı şirket var olduğu sürece muhafaza edecek bir ekibe ihtiyaç duyuyor.

İşte tam bu noktada Elvion devreye giriyor: Şirket verilerinizi “konuşur” hale getirerek, karmaşık veriyi anlaşılır içgörülere dönüştüren kurumsal yapay zeka asistanı.

WASABI’nin çözüm portföyündeki temel teknolojilerden biri, konuşmaya dayalı bir arayüze sahip, insan benzeri, görev odaklı bir yapay zekâ olan Dijital Akıllı Asistan (DIA)’dır.

Elvion Nedir?

Elvion, konuşmaya dayalı bir arayüze sahip, insan benzeri, görev odaklı, raporlamalar yapma özelliğine sahip bir yapay zeka olan dijital akıllı asistanıdır. Bir şirkette halihazırda kullanılan ERP, CRM gibi veri tabanlarına entegre olabilir. Amacı, verilerin manuel olarak raporlanmasına gerek bırakmadan, gerçek zamanlı analiz, uyarı ve sohbet fonksiyonlarıyla şirket içi karar destek sisteminin merkezine yerleşmektir. On-prem (şirket içi sunucular) veya bulut tabanlı çalışabilme özelliği ve KVKK uyumlu mimarisiyle de veri güvenliğini ön planda tutar.

Elvion’un sunduğu bazı özellikler şu şekildedir:

  • Anlık veri analizi: Güncel veri sürekli izlenir; yöneticiler sorularına cevap ararken beklemek zorunda kalmaz.

  • ERP / CRM gibi veri tabanlarının entegrasyonları: Veri kuruluşunun farklı sistemlerinde dağınık haldeyse, Elvion bunları tek bir noktada toplar; her konuda bilgi sahibi olan yetkin, pratik ve sadık ekip.

  • Departman bazlı yetki yönetimi: Kim hangi veri setine erişebilir? Hangi departman hangi analizleri görebilir? Ölçeklenebilir yetki özelliği ile güvenli erişim sağlanır.

  • KVKK uyumlu güvenlik: Veriler yasal düzenlemelere uygun bir şekilde korunur.

  • Anomali ve hata uyarıları: Norm dışı durumlar (örneğin olağandışı büyük giderler, beklenmedik stok düşüşleri, müşteri talebinde anormallik vb.) için otomatik alarm verir.

  • Verimlilik ve zaman tasarrufu: Rutin raporlamalar dakikalara iner, manuel efor azalır ve dolayısıyla karar süreçleri hızlanır.

Bu yazıyı paylaş

İlgili Yazılar